Badania znaków towarowych
W jakim celu przeprowadza się badanie znaku towarowego
Przed wprowadzeniem na rynek produktu oznaczonego nowym znakiem towarowym warto przeprowadzić badanie zdolności rejestracyjnej znaku towarowego, tzn. sprawdzić, czy w odniesieniu do rodzaju interesujących nas towarów nie przysługują innemu przedsiębiorcy wcześniejsze prawa do identycznego czy też podobnego znaku towarowego. Przeprowadzenie badania, w wyniku którego zostanie znaleziony wcześniej chroniony podobny znak towarowy, może uchronić przedsiębiorcę przed ponoszeniem kosztów związanych z inwestowaniem w nową markę, której używanie może zostać zablokowane przez właściciela wcześniejszego prawa. Badania te wymagają jednak fachowej wiedzy i doświadczenia, a także dostępu do baz danych o znakach towarowych chronionych na określonym terytorium.
Co robimy
Prowadzimy badania wśród znaków towarowych chronionych w Polsce, tzn. znaków krajowych, znaków towarowych Unii Europejskiej i międzynarodowych rejestracji znaków towarowych z wyznaczeniem Polski lub Unii Europejskiej. Za pośrednictwem współpracujących z nami kancelarii rzeczniowskich uzyskujemy również raporty z badania dostępności znaku towarowego w dowolnym kraju na świecie.